VEILIGHEID OP NUMMER 1!

Veiligheid staat bij ons op nummer 1! Daarvoor maken we oa. risico inventarisaties van alle obstakels en het parcours. En laten we het parcours door meerdere instanties én ook op functionele veiligheid checken. Ook voor jou als deelnemer is het goed risico’s te inventariseren waar je zelf invloed op hebt en gebruik te maken van de onze faciliteiten. Lees deze tips goed zodat je optimaal voorbereid aan de start staat en risico’s voor jezelf zoveel mogelijk reduceert.

CONDITIE

Zorg dat je fysiek en mentaal goed voorbereid aan de start staat. Het is tenslotte geen walk in the park! Ben je toch niet in de gewenste vorm, pas je snelheid dan aan. De bedoeling is wel dat je op eigen kracht de finish haalt.

HOE NEEM JE DE OBSTAKELS?

Als alle obstakels bekend zijn kun je hier de instructies voor het nemen van deze obstakels downloaden.

VOEDING

Zorg dat je ook qua voeding optimaal voorbereid aan de start staat. Er zijn onderweg twee verzorgingsposten voor een 'bijtankmomentje', met Sportvoedingwebshop.com Isodrink, Water en Fruit

WONDEN EN MEDISCHE KLACHTEN

Bij open wonden, modder of zand in ogen ga je naar de EHBO-tent.

ONDERKOELING

Des te langer je over de run doet, des te groter de kans op onderkoeling. Ga bij hevig rillen onmiddellijk naar de EHBO-tent en haal een reddingsdeken. Neem vervolgens een warme douche en trek voldoende droge kleren aan. Zorg ervoor dat je die bij de garderobe hebt liggen.

OPEN WATER

Hoewel er regelmatig wordt gezwommen, brengt het zwemmen in open water risico’s met zich mee. De kwaliteit van het water varieert per locatie, per dag en zelfs per uur. Probeer ervoor te zorgen geen ‘open’ water binnen te krijgen. De meest voorkomende problemen zijn huidirritatie (jeuk), maag- en darmklachten, hoofdpijn en koorts. Neem altijd een douche na afloop een raadpleeg bij ernstige klachten direct je huisarts.

Er wordt van je verwacht dat je kunt zwemmen. Je kunt echter dusdanig vermoeid zijn of bang zijn voor een krampaanval dat het verstandig is om voordat je te water gaat even contact te zoeken met een duiker.

TEKEN

Rennen door het bos brengt risico’s met zich mee. Check jezelf na de Run op tekenbeten of laat dat door anderen doen. Een tekenbeet kan leiden tot de ziekte van Lyme. Er treedt een rode kring op rondom de beet die centraal verbleekt zodat een ring ontstaat. Verder kan men enige tijd na de tekenbeet griepachtige klachten krijgen, zoals hoofdpijn, stijve nek, koorts, spierpijnen en vermoeidheid. Raadpleeg direct je huisarts bij bovenstaande klachten.

Vragen? Mail onze Sisters:

Volg StrongSisterRun:

Meld je hier aan voor de Nieuwsbrief

ONZE STRONGSISTERRUN PARTNERS