Je hebt jezelf een doel gesteld: meedoen aan de StrongSisterRun! Zo zorg je dat je je doel haalt!

10 HARDLOOP TIPS VOOR STRONG SISTERS

Maak een plan tot aan de StrongSisterRun. Neem daar bijvoorbeeld ook een paar 5 kilometerloopjes in op. Dat motiveert!

1

Zoek één of meerdere loopmaatjes om samen jullie doel te behalen.

2

Plan de trainingen als afspraken met jezelf in je agenda! Trainen is kwaliteitstijd met jezelf! 3 trainingen per week werkt is het mooiste. Lukt dit niet, probeer dan in ieder geval 2 keer te trainen. Liever wat vaker, dan 1 keer heel veel.

3

Houd een comfortabel tempo aan. Wanneer je normaal kunt ademhalen en kunt praten onderweg, dan loop je het goede tempo!

4

De minuten en seconden die op je trainingsschema staan, kun je bijhouden met een stopwatch op je horloge of met een Interval timer-app op je smartphone. Een handig appje dat je gratis kunt downloaden is  ‘Seconds’. Daarmee kun je vantevoren je herhalingen en pauzes instellen.

5

Je hebt niet veel bijzondere uitrusting nodig. Goede hardloopschoenen zijn het belangrijkste. Laat ze aanmeten bij een hardloopspeciaalzaak. Daar hebben ze verstand van hardlopen en schoenen die bij jou passen!

6

Besteed aandacht aan pijntjes. Een paar dagen rust is dan vaak al genoeg. Doe bijvoorbeeld een alternatieve training als wandelen of fietsen.

7

Noteer je trainingen in een logboek. Hiermee kun je je vorderingen prima in de gaten houden. Het is ook een goede manier om pijntjes en motivatiedips te onderkennen en er actie op te ondernemen!

8

Slecht weer, geen zin? Het maakt niet uit hoe hard of hoe zacht je rent, je verslaat iedereen die op de bank ligt!

9

Stel jezelf een beloning in het vooruit als je het hele schema gedaan hebt en een half uur achter elkaar kunt lopen!

10